Dís Styrelse 2024

Ordförande - Lars Af Klintberg , mail: ordforande@disislandshastforening.se

Jag och min familj bor på Ensta, Vretaberg Gård. Vi har sysslat med islandshästar sedan 1997 och
själv har jag haft med islandshästar att göra i hela mitt liv.

Vice ordförande - Anna-Lena Berg, mail: tavling@disislandshastforening.se

Sekreterare - Anne Zetterqvist
Mitt hästliv började för 25 år sedan med ridskola på islandshäst. Jag köpte min första häst 2000 och vi har haft 20 fantastiska år tillsammans. Nu har vi två islandshästar i familjen som är inkvarterade på Hemfosa.

Kassör - Emeli Drakfors, mail: kassor@disislandshastforening.se

Medlemsregister – Mirkka Söderman, mail: medlem@disislandshastforening.se

Jag var på en turridning med islandshästar och förälskade mig i rasen. Så efter att ha varit medryttare en period så har jag nu två egna ston som är inkvarterade på Rudkälla gård i Nykvarn.

Utbildning – Kerstin Åkerstedt, mail: utbildning@disislandshastforening.se

Jag är ny i styrelsen eller egentligen nygammal, för jag var med redan vid starten av Dis lokalklubb. Jag har även varit aktiv inom SIFs Utbildningssektion under 10-15 år och haft en paus ett tag men är igång här i Dis nu. Jag har 2 islandshästar inackorderade på Torsättra i Nykvarn. Den ena är 30 år och har varit hos mej under 24 år. Jag jobbar gärna på tävlingar som funktionär men tävlandet är inte min gren. Om du har förslag eller önskemål om någon utbildning så hör gärna av dej till mej.

Ledamot – Annika Ramstedt

I mitten på 90-talet kom mitt intresse för islandshästen först turridningar och sedan medryttare. Bosatt i Stallarholmen med två barn, hund och katter. Ser fram emot att engagera mig i smått och stort framöver

Ungdom – Julia Ramstedt, mail: ungdom@disislandshastforening.se

Jag  är 17 år. Jag har ridit islandshäst hela mitt liv. Jag har ULK utbildning och förra året var jag en av deltagarna i Lag- SM. Jag hoppas att det kommer flera ungdomar till klubben och att vi kan göra roliga saker med och utan häst framöver