Tömkörningskurs för Anders Eriksson den 8 september 2024

Anders är verksam som hästföretagare inom undervisning av arbete i tömkörning och har även varit med och utvecklat utbildningsmaterial för bl a SLU.

Söndag den 8 september arrangerar Dís en tömkörningskurs med Anders Eriksson i Torsättra ridhus, Nykvarn. Dagen startar med föreläsning/praktisk teori av häst på töm och fortsätter med lektioner för de som önskar vara med på egna hästar.

Intresserad?
- Pris heldag med lektion på egen häst:  800,- för Dís medlem eller 950,- ej medlem.
Plats för högst 7 ekipage.
- Du kan även välja på att vara med på föreläsning + åskådare under dagen för priset 300,- Dís medlem resp 400,- ej medlem.
Fika ingår i priset för alla, för de som har lektion ingår även lunch.

Anmälan senast 20 augusti till utbildning@disislandshastforening.se

Betalningsinformation skickas vid anmälan. Anmälan är bindande.

Vill du veta mer om Anders så besök hans hemsida www.anders-eriksson.se

Dís klubbtävling 21 september 2024

Mer info kommer, håll utkik på Indta

DÍS Pas de Deux - kadrilj för två ekipage 9 november 2024

Hitta en kompis och börja träna! Ni väljer själva musik till programmet, som du kan ladda ner på IndTA. Tävlingen sker i ridhuset på Torsättra Gård i Nykvarn, lördagen den 9 november.

Genomförda aktiviteter

Nyfiken på Gaedingakeppni/GK?

Nu har du möjlighet att delta i Dís Gaedinga Blåbär den 2 juni. En dag där vi blandar tävling, med information och feed-back.
Läs mer och anmäl er på IndTA

Välkommen till Dis Clear Round Vår 16 maj (18.30-21.00)

En tävling där du tävlar mot dig själv! Anmälan sker i IndTa.

Föreningar som ingår i StIF Stockholms Islandshästförbund

Dís

Besök gärna Svenska Islandshästförbundet för mer information om tävlingar, utbildningar mm
Svenska islandshästförbundet