Länkar till Islandshäststall i Dís närområde som anordnar ridskola, kurser föreläsningar mm.

Föreningar som ingår i StIF Stockholms Islandshästförbund

Dís

Besök gärna Svenska Islandshästförbundet för mer information om tävlingar, utbildningar mm

Aktiviteter 2022

Planerade kurser och aktiviteter 2022, mer info kommer

• Grönt kort kurs 26 mars, se nedan
  • Islandshästens dag 1 Maj, inställd
  • Fixardag på Ensta 8 maj, se nedan
  • Tappsko kurs
  • Upplevelsebaserad Clinic : Hästens biomekanik
  • Höstmötes aktivitet (kom gärna med förslag)

Vi tar gärna emot förslag på andra aktiviteter som ni önskar.

Grönt Kort kurs

Kursen riktar sig till dig som vill veta mer om hur en tävling går till och vad som finns i tävlingsreglementet.

Det ger en bra bas för framtida tävlande och är en god orientering om SIFs tävlingsreglemente och förutsättningarna för tävlande. Kursen ger också en ökad förståelse för den sportsliga delen av islandshästridning för de som vill hjälpa till i tävlingssammanhang.

När: Lördag den 26 Mars kl 9:00 – ca 16:00.

Var:  Furuborghallen i Nykvarn, Skriv in Furuborghallen Nykvarn i Google maps så får du vägbeskrivning.
Kursledare:  Anna-Lena Berg.

Kostnad: 350 kr för DÌS medlemmar, övriga Sif medlemmar 450 kr.(för att delta måste man vara medlem i någon klubb ansluten till Svenska Islandshäst förbundet).
Anmälan: medlem@disislandshastforening.se, om du har frågor kan du maila till samma adress eller ringa Anne-Jeanette 0705359915, Inger 0734396622.

Betalning: Avgiften för kursen betalar ni till Dís BG 5432-2631, märk betalningen med Grönt kort kurs Betalningen skall vara fullgjord 23/3 2022, Ni som önskar faktura maila mig era faktura uppgifter så ordnar jag det.

Fika kommer att finnas under kursen, lunchmöjligheter kommer att finnas, ingår dock inte i avgiften.

Uppge ”Grönt kort” i ämnes raden Sista anmälningsdag är 21 Mars. Deltagare kommer att registreras hos SIF vid avklarad kurs och få diplom.

Fixardagar av Ensta-banan i Vårsta 8/5 kl 10-15

Nu var det dax igen!

Kom och hjälp till att förbereda banan och nya Cafeterian inför tävlingssäsongen. Förra året gjorde vi ett fantastiskt jobb tillsammans. När vi är många så blir det lättar och roligare. Vi kommer att hålla på mellan 10-15, om du inte kan hela tiden så kom den tid du kan. Det finns sysslor som passar för alla.

Det är ett roligt sätt att lära känna varandra så ni som inte varit med förut kom och träffa andra DIS:are.

Som vanligt bjuder klubben på grillning och dricka! Meddela om du kommer och ev allergier så vi kan köpa in rätt grejer. Anmälan till fixardagen gör du till medlem@disislandshastforening.se

Har du frågor så hör av dig till Anne-Jeanette eller någon annan i styrelsen.

Vi söker även funktionärer till tävlingen 28 Maj, diverse sysslor. Anmäl er till tavling@disislandshastforening.se. Om det är första gången du vill vara funktionär så hör av dig så guidar vi dig!

Välkommen Styrelsen