Länkar till Islandshäststall i Dís närområde som anordnar ridskola, kurser föreläsningar mm.

Föreningar som ingår i StIF Stockholms Islandshästförbund

Dís

Besök gärna Svenska Islandshästförbundet för mer information om tävlingar, utbildningar mm

Aktiviteter 2021

Höstmöte 10 oktober 2021 kl 10
Anmäl dig till medlem@disislandshastforening.se
Välkomna!

Höstmöte-2021.pdf

Genomförda Aktiviteter

Fixardagar av Ensta-banan i Vårsta
Lördag 8 maj 10-15 och torsdag 20 maj 18-21 samlas vi för att fixa vår fina hemmabana. Kom och hjälp till så att vi kan fortsätta ordna våra populära tävlingar. Vi bjuder på enklare förtärning.

Föreläsning om Allemansrätt och allemansvett!
Fritidssektionen erbjuda SIFs medlemmar möjlighet att, i samband med årsmötet, delta på en digital föreläsning om Allemansrätt och allemansvett! Föreläsningen sker digitalt den 10 april kl 9-10.30

Läs mer på SIFs hemsida här

Anmäl dig senast 31 mars till medlem@disislandshastforening.se. Begränsat antal så först till kvarn gäller.

Vi har ett antal aktiviteter planerade för 2021.
Vi återkommer så snart vi vet om dom är genomförbara med tanke på Corona-läget.

Uteritt 26 september kl 10.30 - ca 12
Vi samlas på Ensta utanför Vårsta och rider iväg vid 10.30. Åter tillbaka till Ensta ca 12 då vi bjuder på lunch. Passa på att följa med på en härlig ridtur med trevliga klubbkompisar. Maila medlem@disislandshastforening.se om du och din häst vill följa med.
Välkomna!

Sadel och utrusningskurs den 4 oktober. Start kl 9.30 på Stall Zelus
Kursen är fullbokad men en reservlista är upprättad. Maila vid intresse att stå med på reservlistan.

Sadelproblem? Ny sadel? Frågor som vi hästägare har, men vi ofta saknar kunskapen om. Under hösten kommer vi att ordna en kurs i hur du som hästägare själv kan känna och göra bedömning om hur din sadel passar och vad som ev kan behöva ändras. Vi kommer att med hjälp av Bett&Sadlar ordna en endagskurs för att ge hästägare mer kunskap i hur utrustningen påverkar hästen. Målet är att veta hur man ska tänka kring hästens utrustning och belastning från ryttare. Som ägare är det viktigt att ha en bra grundkunskap i hästens utrustning. Då kan man förebygga utrustningsrelaterade skador.

Kostnaden 500:- för medlem och 600:- icke medlem
Heldags kurs ink enkel lunch och kaffe.
Betala till bankgiro 5432-2631.

Anmäl dig till medlem@disislandshastforening.se